Strona Główna ::: Lokomotywy EP09 ::: Linia 226 ::: Galeria ::: Przezwiska lokomotyw ::: Oznaczenia lokomotyw ::: Księga gości ::: Linki ::: O autorze ::: Kolejowe top


Trako 2003.


Na Targi trzeba się jakoś dostać... Podróż pociągiem SKM (EN57) między Gdańskiem Żabianką a Oliwą.
Drogowskaz na Targi.
Niemiecki 219 125-2, który przyciągnął pociąg systemy "push & pull" produkcji Bombardiera.
"U-boot" en face.
Jeszcze jedno zdjęcie 219tki.
Wózek od wyżej wymienionej lokomotywy.
Lekka drezyna motorowa.
Piętrowy zestaw Bombardiera.
Wejście i kabina sterująca pociągu.
Informacje o wagonie środkowym zestawu.
Górne piętro drugiej klasy.
Ta toaleta nie przypomina toalety z "bipy"...
Schodki na górny poziom wagonu.
Dolne piętro.
Przedział przystosowany do przewozu rowerów.
Kabina sterownicza "Bombardiera".
3E/1-86: "Sputnik" należący do PTKiGK (Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem) z Rybnika. Jego modernizacja odbyła w się w ZNLE w Gliwicach. Najważniejsza dokonana zmiana to modernizacja hamulca systemu Knorr na Oerlikon oraz podniesienie klasy izolacji silników z B do H. Inne dokonane zmiany dotyczyły poprawy warunków pracy maszynisty.
Wózek "Sputnika".
Kabina 3E/1.
Przełączniki, lampki i wskaźniki.
Manometry, wskaźniki, nawrotnik, nastawnik oraz kran.
Hasler oraz lampa czuwaka / SHP.
Czołownica 3E/1 - 2 przewody hamulcowe, a także brak sprzęgów ogrzewania pociągu.
"Sputnik" raz jeszcze...
Czółko "Sputnika".
Oporniki bocznikowania.
Jakieś coś czego nikt nie wie...
A cóż to za pieczarki na suficie? To nie pieczarki - to izolatory oporów rozruchowych!
Wał grupowy, czyli zespół styczników grupowych napędzanych z wału krzywkowego.
Sprężarka.
Widok na "Sputnika" z peronu pociągów dalekobieżnych w Gdańsku Oliwie.
Nocna fotka 3E/1 znad kozła oporowego.
Wagon sypialny z bydgoskiej PESY: WLABdimnu. Dotychczas wybudowano 2 takie wagony.
Wózek wagonu. Konstrukcyjna prędkość (z tym wózkiem) wynosi 160 km/h. Maksymalnie może wynieść 200 km/h. Wózki wyposażone są w system SUW2000 umożliwiający zmiane rozstawu kół.
Inne ujęcie wagonu.
I jeszcze jedno.
Podwójny sprzęg - zarówno śrubowy oraz samoczynny.
Plakat z opisem wagonu.
Po zobaczeniu takiej toalety każdemu chce się... hmmm...
2 miejsca w przedziale - pełen komfort...
Salonka WKD którą do Gdańska przyjechała delegacja z Warszawy.
Unimog należący do Specjalnego Pociągu Ratunkowego z Tczewa.
Wykolejona platforma - pokazywano jak wagon wkłada się z powrotem na tory.
Widok na stację w Oliwie - wprawniejsze oko dojrzy bydgoski EN57 który po przejechaniu S1 stał na torze ok. 2 godzin blokując ruch.
Widok w hali gdzie znajdowały się stanowiska wystawców.
Stanowisko SKM.
Plakat SKM.
Silnik od EU lub EP07 (oraz ET22) przy stanowisku ZNLE w Gliwicach.
Stanowisko spółek grupy PKP.