Strona Główna ::: Lokomotywy EP09 ::: Linia 226 ::: Galeria ::: Przezwiska lokomotyw ::: Oznaczenia lokomotyw ::: Księga gości ::: Linki ::: O autorze ::: Kolejowe top


Silnik trakcyjny LKa-740


  • napięcie zasilania: 3000/2 V;
  • moc ciągła: 735 kW;
  • moc godzinna: 795 kW;
  • prąd znamionowy: 520 A;
  • prąd maksymalny: 900 A;
  • prędkość obrotowa znamionowa: 720 obr/min;
  • prędkość obrotowa maksymalna: 1530 obr/min;
  • sprawność maksymalna: 93,5% (93,1% przy mocy godzinnej);
  • stopnie wzbudzenia na poszczególnych pozycjach:
       0 - 100%;
       1 - 80%;
       2 - 65%;
       3 - 53%;
       4 - 44%;
       5 - 37%;
  • masa silnika: 4800 kg;
  • klasa izolacji: F;
  • rezystancja uzwojenia biegunów głównych przy 20 (120) °C: 0,02 (0,0278) Ω;
  • rezystancja uzwojenia biegunów pomocniczych przy 20 (120) °C: 0,00645 (0,00896) Ω;
  • rezystancja uzwojenia kompensacyjnego przy 20 (120) °C: 0,0234 (0,0325) Ω;
  • rezystancja uzwojenia twornika przy 20 (120) °C: 0,04 (0,0556) Ω;
  • szczelina powietrzna między wirnikiem a biegunami głównymi - 4,5 mm;
  • szczelina powietrzna między wirnikiem a biegunami komutacyjnymi - 8mm;









    Wstecz do opisu maszyn elektrycznych EP09